Személyes márkázás

A személyes márkázás avagy personal branding az elmúlt évek egyik "hot topic"-ja. Ezért is foglalkozom magam is vele nagy előszeretettel.

Meg azért is, mert tudom: "Nem elég, ha önmagad vagy. A lehető legjobb önmagadnak kell lenned!"

Ezen az aloldalon az énmárka-építéssel foglalkozó általánosabb publikációimból szemezgethetsz. Azok, amelyek kifejezetten sportolókra vonatkoznak, a sportmarketing menüpontba kerültek.

Remélem, hasznosnak találod tanácsaim, és jó márkaépítést kívánok Neked!

A márka én vagyok - Személyes márkázás JPÉ-vel (2011)

Arra kért meg Kőszegi András barátom, a BrandTrend ügyvezetője, hogy az első magyar personal branding konferencián én tartsam a nyitóelőadást. Nagy megtiszteltetés volt ezt megtenni többek között olyan nevek közt, mint Bruck Gábor, Hajdú Zoltán, Kassay Lili, Molnár-Bánffy Katalin, Pallagi Ferenc, Rácz Félix, Réz András, Talmácsi Gábor, Vincze Ottó.

Az előadás pdf kivonatát itt töltheted le!

Az előadásom egy rövid részletét pedig itt nézheted meg itt nézheted meg.

Az énmárkázás ABC-je: mitől működik a személyes márka? (2016)

A MentorFM stúdiójában beszéltem a személyes márkaépítés titkáról és az ehhez szükséges eszközökről. Az előadásból az is kiderül, miért érdemes mindenkinek a saját nevére rákeresni a Google-ben. Hallgasd meg itt!

Önmarketing, énmárka-építés (2022)

Rendszeresen kérnek fel konferencia-előadásokra, workshopokra, ahol az egyik kedvelt téma a személyes márkaépítés. Íme az erről szóló egyik előadásom. Örömmel veszem, ha felhasználod, kérlek, ne felejtsd el ezt sem hivatkozni. Itt érheted el.

A tanárok ma a TikTokkal is versenyeznek (2023)

"A hosszú oktatói és ügynökségi múlttal is rendelkező Papp-Váry Árpád a Budapest Metropolitan Egyetem után 2022 őszétől a Budapesti Gazdasági Egyetemen tanít." - írták rólam. Megkérdezett a Kreatív szaklap a váltásról, és arról, hogy szerintem milyen ma az egyetemi élet a húsz évvel ezelőtti időszakhoz képest. Itt olvashatod el!

Amikor a Beckham márka túlnőtte a Unitedet - personal branding (2019)

"Gyakran szoktam mondani, hogy „Nem elég önmagadnak lenned, hanem a legjobb önmagadnak kell lenned”. Ez az egyik filozófiai alapelvem, a másik pedig, hogy amikor brand-ről beszélünk, az valahogyan mindig a jövedelmezőséggel függ össze, akár az egyén, akár a vállalkozás oldaláról közelítünk." Ilyen és hasonló dolgokról beszélgettünk a HR portálon a personal branding és az employer branding kapcsán. Olvasd el itt!

Cégtulajdonosként közvetlenül a zsebünkön érezhetjük az erős márka hatását (2020)

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járta körbe a HelloBiznisz a kérdést. Megkérdeztek szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről. Az én véleményemet itt olvashatod.

A személyes márkázás hatása a karrierépítésre – Egy egyetemi hallgatók körében végzett primer kutatás eredményei (2020)

Czeglédi Csillával és Hajnal Mónikával közösen írt cikkemben az egyetemisták személyes márkázáshoz való viszonyát vizsgáljuk. Mint kiderül, a jövőben nagy szükség lesz olyan szakemberekre, akik egyszerre rendelkeznek marketinges és HR-es végzettséggel, aki személyes márkát szeretne építeni, e két területben mindenképp el kell mélyednie. Olvasd el az Új Munkaügyi Szemlében megjelent cikket itt!

Személyre szabva (2011)

A személyes márka mindig is fontos volt, legfeljebb korábban nem így hívták. Az elmúlt években azonban kész iparág nőtt fel mellé. Az imázs- és stílustanácsadókat ma már nemcsak sztárok, hanem az átlagemberek is igénybe vehetik. A Hajnal Mónikával közösen írt cikkem itt töltheted le.

A csajozóipar (2011)

A nők elcsábítását Casanova óta kutatják. Egy kanadai bűvész, Mystery igen közel került a megfejtéshez, és az elmúlt években egy egész iparág épült fel alapelveit követve. A személyes márkázás ezen fontos aspektusáról itt olvashatsz.

Személyes márkázás királyi módra (2011)

Mit tanulhatunk a márkaépítésről és a megfelelő tanácsadó kiválasztásáról "A király beszéde" című filmből? Többek közt, hogy ha másképp nem megy, fogadjunk fel egy igazán eredeti tanácsadót.

Olvasd el a Hajnal Mónikával közösen írt cikkem a filmről itt!

Önéletrajzírás - Huszonhárom tanács

Önéletrajzot és motivációs levelet írni voltaképp olyan, mintha a saját márkánknak készítenénk reklámot. A cél az, hogy eladjuk önmagunkat, vagyis bekerüljünk a potenciális jelöltek közé, és szóban is lehetőséget kapjunk. De hogyan érhetjük el mindezt, azaz mitől lesz jó a "reklámunk"? E cikkben Hajnal Mónika HR-tanácsadóval közösen körüljárjuk, mi mindenre érdemes odafigyelned. Kattints a cikkre itt!

Több személyiség, egyetlen színész: Tom Cruise

Tom Cruise 44 évesen - a Forbes üzleti magazin felmérései szerint - a világ leghíresebb embere lett. A filmszakmában a "100 milliósok" körébe sorolják - vagyis, amihez a nevét adja, az minimum 100 millió dollárt hoz a konyhára. Igaz, Oscar-díjat (egyelőre) nem. E cikk bemutatja, hogy a sokáig szépfiúnak, majd szuperhősnek beskatulyázott Cruise miért is lett ilyen nagy.
Olvasd el itt Cruise titkát!

Öklös marketing (2015)

Bud Spencer és Terence Hill a filmtörténelem egyik, ha nem a legismertebb párosa. Ha a tévék századszor is mutatják be a filmjeiket itthon, akkor is a legnézettebb műsorok közé kerülnek. De mit tanulhatunk tőlük a marketingről? Itt körüljárjuk:
Bud Spencer és Terence Hill – Öklös marketing.

Bud Spencer és Terence Hill filmjeinek sikere marketinges szemmel (2016)

Ugyan a filmszakmában némileg sznob módon sokan csak legyintenek a párosra és alkotásaikra, valójában a maguk módján rendkívül egyedi, amit alkottak, marketing szakszóval azt mondhatjuk, megvolt a USP-jük (unique selling proposition). Jelen cikk marketinges szemmel vizsgálja sikerük titkát, valamint érinti azt is, hogy milyen marketingesek voltak ők maguk, illetve hogyan marketingelnek mind a mai napig velük.
Töltsd le itt a párosról szóló elemzést!

Megint dühbe jönnek – és divatba is – A Bud Spencer–Terence Hill–kultusz felvirágzása (2021)

Az igazi rajongók a Facebookon és az Instagramon követik a pofonosztó páros tartalmait. A Slaps and Beans videójátékban a két karakterrel püfölik a rosszfiúkat, és megmentik a gyengéket. A rajongói klubokban hagymás babot vagy éppen krumplis halat esznek, és szinkronversenyt rendeznek, hogy ki tud pontosan folytatni egy-egy filmbeli dialógust. A vásárlás sem maradhat el: a szitázott pólók mellett egy-egy olyan különleges ajándék, relikvia is kerülhet a webáruházakban a vásárlók kosarába, mint a „te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!” feliratú maszk, a Terence Hill kávé vagy a Bud Spencer-es híres Jumbo-dzseki. Olvass még többet a legendákról és hogy miképp él kultuszuk tovább!

Titkos ügynök, de nem titkos márkák – Brandek a 25. James Bond filmben (2019)

A James Bond-filmek szerelmesei 2019-ben már nagyon várták, hogy megérkezzen a jubileumi, 25. rész a mozikba. A 2020 áprilisában bemutatandó filmről annyit már biztosan lehetett tudni a cikk írásakor, hogy Daniel Craig még utoljára elvállalja a főszerepet. És azt is, hogy a titkos ügynök kocsija egy másfél millió fontba, azaz több mint 500 millió forintba kerülő Aston Martin Valhalla lesz. Az írás sorra veszi, hogy milyen egyéb márkák megjelenése várható még – ami sok esetben visszatérés, hiszen vannak olyan brandek, melyek évtizedek óta felbukkannak a 007-es filmekben. Olvasd a nem titkos márkákról itt!